שירות פיתוח מודל עסקי מעצים חברות שירות בינוניות על ידי טיפול בבעיות נפוצות. חברות שירות מצליחות רבות נהנות מרמות עקביות של הכנסות משירותי הליבה שלהן, אך מתקשות לשלב שירותים משלימים בעסקיהן. כתוצאה מכך, הם מחמיצים הזדמנויות הכנסה משמעותיות. מאמר זה מתאר מסגרת להגדרת המודל העסקי של חברת השירות. הוא מתאר ארבעה מרכיבים עיקריים של פיתוח מודל עסקי ומזהה את מרכיבי המפתח של מודלי השירות.

הצעד הראשון בפיתוח מודל עסקי הוא להגדיר השערה. השערה היא קבוצה של הנחות שניתן לבחון. לאחר מכן ניתן לפתח מבחן המבוסס על הנחות אלה. זהו הבסיס למודל עסקי, ומבחן הוא דרך לאמת או לדחות את ההשערה. המבחן יכול גם לעזור בזיהוי הזדמנויות אפשריות. להלן דוגמאות לתהליכי פיתוח מודל עסקי. ‏ אתה יכול להשתמש בכל או כל השיטות האלה כדי לעזור להגדיר את המודל העסקי שלך.

בחירת מקרה. שלב זה כרוך בזיהוי מגזרי הלקוחות הרלוונטיים ביותר. הקשר הראשוני עוזר להנחות את בחירת המקרים. הם גם מבטיחים שבחירת התיק מבוססת על מידע מפורט. בחירת התיק ארכה מספר שנים. שלב זה מאפשר לחברה לקבל החלטות מושכלות המבוססות על מידע ומידע שנאסף. בסופו של דבר, המודל העסקי מוכן ליישום. זה גם יכול להשתנות עם הזמן ככל שהצרכים של הלקוחות מתפתחים. לכן חשוב לזכור זאת כאשר אתה מפתח את המודל העסקי שלך.

חדשנות היא חיונית בחדשנות מודל עסקית. המודל העסקי מספק מסגרת אנליטית לכל הארגון. המודל העסקי יכול להיות שונה או מותאם לחלוטין להגיב לשינויים בשוק. שלב זה ידוע כחדשנות במודל העסקי והוא מרכיב מרכזי בהישרדות החברה. כדי שהחברה תשגשג ותשרוד, עליה לחדש ולהתאים את המודל העסקי שלה כדי להישאר רלוונטית. יש דרכים רבות לעשות את זה, והצעד הראשון הוא זיהוי פלח השוק המרכזי הנכון.

השלב הבא בהתפתחות המודל העסקי הוא ה-IT. היא תאיץ את תהליך הפיתוח ותוביל לשינוי איכותי. בשוק עתידי, חברות יהפכו ל ”סוכני אינטימיות לקוחות” – סוכנים שמבינים את העדפות הלקוחות ועוזרים ללקוחות לבחור בין פתרונות חלופיים. יצרנים וספקים יתמחו בייצור מוצרים פיזיים ודיגיטליים, בעוד רכזי שרשרת הערך יתאימו לביקוש והיצע, ויגדירו פתרונות באמצעות מוצרים פיזיים או דיגיטליים קיימים. תיאום שרשרת הערך יאפשר לחברות להסתגל לשינויים אלה.

פיתוח מודל עסקי חדש יכול להיות מאתגר. למעשה, 90% מהמודלים העסקיים החדשים הם פשוט שילובים של המודלים הקיימים. הם לא בהכרח צריכים להיות קשורים לטכנולוגיה חדשה, אבל הם לעתים קרובות. במקרים מסוימים, המודל העסקי החדש יהיה הכרחי כדי ליצור ערך מחדשנות מוצר רדיקלי. זה המקרה של אפל והילטי, ששתיהן השיקו מודלים עסקיים חדשים. בכמה תעשיות, חברה יכולה ליישם מודלים עסקיים מרובים ולהישאר רווחית.

סדנת פיתוח מודל עסקי מסייעת לארגונים להבין את התהליכים העסקיים הנוכחיים שלהם ולזהות דרכים לשפר אותם. התהליך כולל סיעור מוחות, שתופס יתרונות וחסרונות. התוצאה של סדנה זו היא בד BM המדגים את תהליך יצירת הערך עבור קבוצת SESCOM. מודל זה כולל תשעה אבני בניין עיקריות, שניתן לקבץ לשלושה תחומים: תפעול, יצירת ערך וניהול ערך. במהלך הסדנה הראשונה, מנהלים העריכו את המודל הנוכחי ועשו שיפורים. ה-DDBM החדש פותח לאחר שהמנהלים ערכו סדנה.